Haber

Anket Şirketleri Yanlış: Seçim Kaybedeni Araştırma Firmaları

Türkiye’de cumhurbaşkanlığı ve milletvekilliği seçimleri, sandık sonuçlarına göre ikinci tura kaldı. Ortaya çıkan oy dağılımı, anket şirketlerinin yüzde 95’ini yanılttı. Bursalı Siyaset Araştırma Bürosu ise seçime bir hafta kala yaptığı ankette Cumhur İttifakı’nın yüzde 49,3, Millet İttifakı’nın yüzde 45,3, Sinan Oğan’ın ise yüzde 4 ile yüzde 6 arasında oy alacağını açıkladı. Siyaset Araştırma Firması Sahibi Recep Güven, “Anket şirketleri araştırma yapmaktan çok manipülatör haline geldi. Bir hafta önce 2700 denek ile kesin sonucu verdik” dedi.

Seçim öncesi anket sonuçlarını açıklayan kamuoyu araştırma şirketleri tahminlerinde yanıldı. Anketlerde ikinci sırada gösterilen Erdoğan, sandıkların yüzde 100’ünün açıldığı masada oyların yüzde 49,5’ini aldı. Geçen hafta gündeme gelen anketlerde ilk sırada gösterilen Kemal Kılıçdaroğlu, yüzde 50 barajını geçemedi. Anketler, Erdoğan’ın oyunun yüzde 43-45 bandına yüklendiğini gösterdi. Bazı anket sonuçlarında Erdoğan yüzde 50 barajının üzerinde çıktı. 15 Mayıs itibarıyla Cumhur İttifakı’nın Cumhurbaşkanı adayı Erdoğan yüzde 49,5, Millet İttifakı’nın Cumhurbaşkanı adayı Kemal Kılıçdaroğlu yüzde 44,9 ve CET İttifakı adayı Sinan Ogan yüzde 5,2 oy aldı. İttifaklara göre milletvekilliği seçimlerinde Cumhur İttifakı’nın oy oranı yüzde 49,8, Millet İttifakı’nın yüzde 34,9, Emek ve Özgürlük İttifakı’nın ise yüzde 10 oy aldığı belirlendi.

Siyaset Araştırma Şirketi Sahibi Recep İtimat, anket şirketlerinin yanıldığını dile getirdi. , hangisi işe yararsa. ya da 3 ayda 20 çalışma yayınlıyorlar. Hangisi işe yararsa yanılmadık diyorlar ama maalesef araştırma şirketleri bu dönemi biliyor” dedi.

“Seçimi kaybeden anket şirketleri”

Çalışmaların nesnel değil manipülatif olduğunu belirten İnanç, “Vatandaş anket çalışmalarına toptancı gözüyle bakıyor. Televizyonda gördükleri araştırma firmalarının tartışmacı açıklamalarından 5-6 puan sapma nedeniyle tüm anketlere bakıyorlar. araştırma firmaları inanmayarak. Siyaset olarak bu sonuçları tahmin ettik. Tahmin etmek yerine kesin sonucu verdik. 49.3 Cumhur İttifakı Başkanı Recep Tayyip Erdoğan dedik. Seçimler şu anda ikinci tipte. İkinci ilacı değerlendirmekte fayda var. 14 Mayıs seçimlerinin en büyük kaybedenlerinden biri araştırma firmaları. Bu işi kamuoyunu aydınlatmak yerine bir manipülasyon aracı olarak kullandıkları ortaya çıktı.” ifadesini kullandı.

Siyaset Araştırma şirketi tarafından 24 ilde 2 bin 700 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen çalışmada, TÜİK bilgilerine dayalı olarak 12 üst bölge ve 12 alt bölgede yüz yüze anket tekniği kullanıldı. 14 Mayıs seçimlerinde ilk tipte çalışmaların bitmeyeceği belirtilirken, yüzde 50’nin üzerinde oy alabilen adayın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan olduğu belirtildi. – BURSA

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu